Tjörn-Borås-Norrköping

Äntligen är jag hemma! I tisdags åkte vi till Tjörn på Västkusten och har spenderat några dagar där hos min morfar. Förutom regnet har det varit jättebra. Träffade mina kusiner som jag träffar ca en gång per år, åkte ut med deras båt och då var det riktigt bra väder. Har även hunnit med lite shopping i Göteborg och vanligt hamn-häng på Tjörn. Några softa dagar iväg från allt här hemma helt enkelt.

Men nu kommer vi till hemfärden... Klockan 16 ungefär börjar vi åka från Göteborg och vi hinner komma till Borås innan bilen slutar fungera på motorvägen så vi fick rulla ner vid en avfart och ringa en bärgningsfirma som kom och ''fixade'' problemet. Så åkte vi vidare men då slutade bilen fungera igen mitt i en korsning så vi fick gå ur och skjuta på den en bit och så fick vi ringa bärgningsfirman igen som kom och hämtade bilen. Men det var ju inget guldläge att stå på en lastkaj vid Boråshallen, tåg skulle ta 8 timmar med alla byten, Swebus gick inte och alla hyrbilar var uthyrda. Men så erbjuder sig killen från bärgninsfirman att skjutsa hem oss från Borås till Norrköping så vi packade in oss i hans bil och så skjutsa han oss hela vägen hem, så sjukt snälla människor man träffar ibland. Mer sånt! Nej men seriöst vilken ängel. Så nu är jag hemma här i Norrköping, ganska skönt ändå fast ''åkturen'' tog ju uppåt 8 timmar. Borde väl antagligen sova snart för imorgon ska jag träffa några kompisar och även gå på Munken in the park som är en gratisfestival här i Norrköping.
Säger godnatt med ett par bilder från de här dagarna (mer kommer imorgon!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0